New Growth Strategies

New Growth Strategies

Over New Growth Strategies

Bedrijven zijn bewezen succesvoller als ze werken vanuit dát wat ze uniek maakt: hun identiteit en overtuiging, ofwel hun merk. Door het merk als kompas: werken vanuit een authentieke, relevante en onderscheidende merkpositionering die leidend is voor strategie, cultuur en processen, krijgt een organisatie doelen en gezamenlijke waarden, maar bouw je bovendien aan een sterke(re) organisatie. Als organisaties hun merkbelofte vervolgens zowel intern als extern waarmaken, wordt het ook nog eens veel leuker om voor te werken!

Brand positioning

Het is bekend dat de sterke merken zich van de markt onderscheiden door hun herkenbare merkpersoonlijkheid. Toch slagen er nog maar weinig merken in een authentieke, relevante en bovenal onderscheidende merkpersoonlijkheid te communiceren naar hun klanten, medewerkers en andere belangrijke belanghebbenden.

Een sterk merk bezit niet alleen functionele kenmerken zoals een logo of een slogan, maar ook emotionele. Om het functionele niveau te kunnen overstijgen hebben deze sterke merken een merkpersoonlijkheid gebaseerd op een archetype, een oerkarakter. Door een merk duidelijk te positioneren vanuit één archetype versterk je de herkenbaarheid van en het vertrouwen in jouw merk, omdat mensen er onbewust mee bekend zijn.

In de woorden van Jim Collins, helpen wij onze klanten ‘from good to great’ door een goed gekozen merkpositionering samen te vatten in een handzaam model. Zo is het merk een kompas voor iedereen in de organisatie. Alle besluiten en al het handelen dragen dan direct bij aan wat de organisatie uniek en succesvol maakt.

web-graphics21.png

internal branding

Een merk is het krachtigste middel van een bedrijf om klanten emotioneel aan zich te binden. Het is het icoon dat betekenis geeft aan zijn diensten en producten. Het merk wordt al langer gebruikt om de perceptie van de klant in een bepaalde richting te sturen. Nieuwer is het idee om het merk ook intern te gebruiken om medewerkers te sturen. Als zij het merk omarmen en toepassen in hun werk, vergroot dat de mogelijkheden voor het bedrijf om zijn ambities in de markt waar te maken. New Growth Strategies helpt bedrijven met een duidelijke belofte te formuleren (Brand Positioning), en die vervolgens zowel intern als extern waar te maken (Internal Branding). 

 

Internal Branding bestaat uit vier fasen en is een interactief proces waarbij medewerkers zelf denken over het merk en ermee aan de slag gaan. New Growth Strategies heeft veel (praktijk)ervaring met het opzetten van dit proces en het faciliteren van workshops, het geven van trainingen, het organiseren en invulling geven aan Internal Branding evenementen en het ontwikkelen van interne communicatie.

Fasemodel.png

Business strategy

Veel ambitie, maar geen actie? Of juist veel actie, zonder visie? Alles doen en niets laten. Leven in de waan van de dag? Is één van deze symptomen herkenbaar in jouw organisatie? Wij helpen onze klanten door middel van OGSM plannen gestructureerd op 1 – jawel – A4 te krijgen.

New Growth Strategies staat voor het waarmaken van ambities. Een OGSM traject van New Growth Strategies leidt tot een helder en krachtig business plan dat eenvoudig vertaald kan worden naar afdelingen en medewerkers. https://www.newgrowth-strategies.com/ogsm

ogsm-nieuw_def-1024x568.png

brand innovation

New Growth Strategies helpt bij het inrichten van het innovatie proces en het definiëren van een juiste innovatie strategie. Van het generen van ideeën tot het valideren en realiseren; van het verbeteren van bestaande producten en diensten tot het realiseren van game changing business modellen, producten en diensten. Dit alles met een korte, krachtige aanpak.