Blogs

Joost van Gelder: 'Ik ben vreemdgegaan met Paul Smith'

Marketing Online: Deze week het Merkportret van Joost van Gelder, die deze maand is toegetreden als partner bij marketingadviesbureau Business Openers (positionering, strategie en internal branding). Hij is econoom en heeft een achtergrond bij Procter & Gamble, Albert Heijn en Marqt.

Read More
Verliefd op een tankstation

Marketing Tribune: ‘Tis nog niet zo lang geleden dat ik verliefd werd. Op een tankstation aan de A27 richting Breda. De eerste keer dat ik langsreed zag ik haar naam en haar belofte: ‘Scheiwijk voor fijnproevers’ en ik dacht dat zij dertien in een dozijn was. ‘De zoveelste valse belofte van een groot ouderwets merk dat zichzelf een nieuw jasje had aangemeten’, was mijn gedachte. Maar toch had ze iets waardoor ik aan haar bleef denken. Was het haar kleur, a-typisch zwart? Of was het iets anders? Dus de tweede keer dat ik langsreed waagde ik het erop.

Read More
Hoe KLM in 24 uur een heel ander merk werd

Marketing Online: Internal Branding om KLM medewerkers te inspireren zich altijd merkwaardig te gedragen, zelf als ze een bad hair day hebben. 

Zaterdagmorgen vloog ik met KLM naar Kiev om aldaar samen met een collega een masterclass over OGSM (een Businessplan op 1 A4) te geven.

Read More